2012. márc. 28.

Cassandra Clare: Üvegváros (Végzet ereklyéi 3.)

Nemrég fejeztem be A végzet ereklyéi sorozat 3. kötetét, mely az Üvegváros címet viseli és gondoltam friss élményekkel talán jobban meg tudom fogalmazni róla a véleményemet… na akkor lássuk!

Clary és a többiek története tovább folytatódik a trilógia befejező könyvében és meg kell mondjam, nekem ez tetszett a legjobban, végig tele volt pörgős akcióval, minden korábbi titokra fény derült – végre valahára – és persze egy új szereplőt is kaptunk, aki egyből a kedvenceim közé került. Az ő neve Sebastian Verlac, és nagyon bírtam elejétől a végéig, annak ellenére, hogy sejtettem, nem teljesen az, akinek mondja magát… végig nagyon gyanús volt nekem valamiért és hát, ami végül kiderült róla az teljesen ledöbbentett… de nem akarom lelőni a szerintem legnagyobb csavart ebben a könyvben, így legyen erről elég ennyi.

A történet nagyrészt arról szól, hogy miután Valentin megszerzett kettőt a végzet ereklyéi közül, már csak a harmadikra van szüksége és mikor ennek is a nyomára bukkan, akkor elkezdi megvalósítani a nagy tervét, hogy megidézze Raziel angyalt, aki majd elképzelései szerint a segítségére lesz a világ démonoktól, alvilágiaktól és a romlott árnyvadászoktól való megszabadításában. Közben démonok törnek be az Üvegvárosba, Idrisbe – ami az árnyvadászok otthona – és egy kisebb csata is kibontakozik a végére… persze itt sem alakulnak másként a dolgok, ahogy annak lennie kell a jók győznek, vesznek a gonoszok, de hát szerintem ezt nem volt nehéz kitalálni, egy ifjúsági könyvnek nagyjából mindig ez lesz a vége… mondjuk személy szerint azért én vártam volna egy kissé tragikusabb fordulatot vagy valamit… de hát ez csak az én saját véleményem.

És aminek a legjobban örültem, hogy végül Magnus és Alec összejöttek… imádom kettejüket, de főleg Magnus-t, aki még mindig az abszolút kedvenc karakterem maradt ebben a történetben… A másik amiért hálát adtam az égnek, hogy végül bebizonyosodott, hogy Clary és Jace mégsem testvérek – megjegyzem én már az elején tudtam, hogy ez csak Valentin egyik mocskos kis hazugsága volt, hogy keresztbe tegyen nekik, bár nem tudom megérteni erre mi szükség volt – és végre nyugodtan együtt lehetnek eztán.

Nem is tudom, igazából mit kellene még írnom, talán csak annyit, hogy miután befejeztem az első trilógiát (merthogy ennek van még további folytatása is, egy újabb trilógia), rájöttem, hogy egyáltalán nem bántam meg, hogy elolvastam ezeket a könyveket, és már megértettem, miért vannak érte olyan sokan… mondhatjuk úgy is, hogy én is igazi rajongója lettem. Várom a folytatást és remélem mihamarabb szerencsém lesz azokat is elolvasni….
UI: a borítón az új szereplő, Sebastian szerepel, gyönyörködjünk benne, hisz annyira helyes lehet…
További információk a könyvről:
http://moly.hu/konyvek/cassandra-clare-uvegvaros
5/5*

2 megjegyzés:

  1. Köszi a leírást én sajnos még csak a Csontvárost olvastam de blogon már bele bele olvastam a 2. és 3. könyvet is :) Nekem is a Malec páros a kedvencem olyan aranyosak és olyan szenvedélyesen tudják szeretni egymást :3 <3 kis cukik :D ebben a Clary&Jace testvér dologra én is nagyon gyanakodtam, de köszi hogy megerősítetted a gyanúmat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen...:)
      Magnus és Alec tényleg nagyon aranyosak együtt, én személy szerint jobban szeretem őket, mint Jace-t és Clary-t.

      A Jace és Clary "testvérek" dolog meg várható volt, szerintem senki nem hitte, hogy másképp alakulnak majd az egész, hisz egy ifjúsági könyvről van szó... :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...