2016. febr. 26.

Deadpool

A történet:
A szuperhősök korát éljük, de vár még néhány meglepetés. Wade Wilson (Ryan Reynolds) a különleges erőknél szolgált, azután zsoldos lett. Egy furcsa, alig legális kísérlet eredményeképpen a szervezete meghökkentő képességekre tett szert: hihetetlenül gyorsan meggyógyul, bármi baj éri.
De nem ez az egyetlen fegyvere: őrült, gonosz humora is van - és nem fél használni. A szupererős ember, aki a valóságból átlépett a hősök birodalmába, most élete legnehezebb háborújába indul: bosszút akar állni azon az emberen, aki egykor majdnem tönkretette őt. (Forrás: port.hu)


Ha régóta olvassátok a blogomat, akkor bizonyára feltűnt már nektek, hogy mennyire oda vagyok a képregény adaptációkért. Ez fura lehet egy lánytól, de én valamiért mindig is szerettem a szuperhősös filmeket. Tudom, hogy nem valami minőségi alkotásokról van szó és hogy az egyszerű történet mellett inkább a látványvilág a lényeg, és sokan emiatt nem is értékelik sokra a képregény filmeket, de én szeretem a hősös történeteket, szeretem a nagy látványos csatákat, és az ikonikus gonoszokat is. Így nem volt kérdés sosem, hogy nekem a Deadpoolt látnom kell, méghozzá olyan hamar ahogy csak lehet. Így elmentem a moziba.

Ha láttátok a film előzetesét, vagy hallottatok róla valamit (hisz az utóbbi hetekben szinte a csapból is ez folyt), akkor tudjátok, hogy ez nem egy megszokott szuperhős film. Éppen emiatt lett olyan sikeres, és éppen emiatt várták sokan epekedve hónapok óta, hogy végre megjelenjen. Én nem tartozom az eszelős rajongók közé, de azért megnéztem moziban a filmet, mert érdekelt, hogy tényleg olyan vicces és egyedi lesz-e, mint ahogy azt az előzetes sugallta. Kicsit féltem, hogy csalódni fogok, és hogy a füstje nagyobb lesz, mint a lángja, de szerencsére nem így lett. A Deadpool egy tényleg remek film, és megérdemli a nagy hype-ot, ami kialakult körülötte.

Ha megnézitek az előzetest és felkelti az érdeklődéseket, akkor máris elkönyvelhetitek magatokban, hogy a film pontosan ugyanazt fogja nyújtani, amit az előzetes is kínált, csak épp töményebb mennyiségben. Rengeteg látványos akció, igen szépen megkoreografálva, még annál is több humor, de olyan humor, ami tényleg vicces és fetrengve röhögős, nem pedig az a kínosan vicces, amin senki se nevet. Nálunk a moziban rengetegszer nevettünk fel hangosan, de tényleg! Majdnem az egész mozi együtt nevetett a jobb poénokon, szinte egyszerre. Vicces volt, és ez a lényeg, mert éppen erre építettek.


Már a film elején lévő stáblista se megszokott, és ha megnézitek a filmet, akkor megértitek mire utaltam ezzel. Deadpool szokatlan karakter a Marvel univerzumban, hisz ő az egyetlen olyan képregény karakter, aki "kibeszél a nézőnek". Ezalatt azt értem, hogy a jelenetek közben odafordul a nézőhöz és kommentálja a történteket, persze az ő szokatlanul fanyar, ugyanakkor humoros stílusában. Laza, könnyed, vidám, és kissé örült, egyszer fent van, egyszer lent, sosem lehet tudni, éppen milyen hangulatban kapjuk el. Én nagyon bírtam a karaktert, az biztos. Rajta kívül a többiek nem valami emlékezetesek, és ha már kötekednem kell egy kicsit, akkor nem értem, minek kellettek a filmbe az X-menek. Főleg ez a kettő. Szerintem totál feleslegesek voltak, nélkülük is jó lett volna a film, főleg, hogy szinte semmit nem adtak hozzá a történethez. Valahogy nem illettek ide.

Ha a színészek játékát kellene elemeznem, akkor egyértelműen a főszerepet játszó, Ryan Reynoldsot emelném ki. Nem vagyok nagy rajongója, ezelőtt sem voltam, de el kell ismernem jól állt neki a szerep és remekül hozta ezt a fura karaktert. Mintha csak erre a szerepre teremtették volna. A többiek hozták, amit kellett a saját szerepükben, de egyik se maradt emlékezetes. A csajt nem bírtam, és ha már itt tartunk, akkor ez az egész "bosszút állok azért, amit velem tettetek, és megmentem a csajt, aki belekeveredett a sztoriba" történetszál annyira elcsépelt és unalmas már, hogy nem is értem, miért nem lehetett valami egyedibb eredettörténet kitalálni szegény Deadpool számára.


Ha a film legnagyobb negatívumát kellene megemlítenem, akkor ezt tudnám mondani. De mivel nem ezen volt a hangsúly, és nem a történet volt itt a lényeg, hanem a sok akció és a még több humor, így nem tekintem a történetbeli sablonokat olyan nagy hibának. Őszintén szólva a film nézése közben eszembe se jutott milyen elcsépelt az eredettörténet, mert akkor nem arra figyeltem. Csak később, mikor átgondoltam a filmet és a benyomásaimat róla, hogy megírjam ezt a kritikát, csakis akkor esett le, hogy milyen klisés volt az egész.

Igen rövid a film, nem lett olyan hosszú, mint a képregényfilmek általában, de ez éppen így volt jó, nem kellett ennél jobban bonyolítani a dolgokat. Első filmnek megfelelő, kaptunk egy eredetsztorit, ami nem valami egyedi, de ezt megbocsájtjuk, mert ezen felül minden más remekül sikerült. Látványos akciók, humor humor hátán, és nagyjából rendben lévő színészi játékok. Sajnos magyarul néztem a filmet, és valamiért sejtem, hogy a poénok fele elveszett a fordításban, így ha kijön DVD-n, akkor felirattal tuti megnézem még egyszer, mert ez tipikusan az a film, amit többször is látni kell. Bátran ajánlom mindenkinek. Annak is, aki szereti a képregény filmeket, de annak is, aki szereti a szimpla vígjátékokat, mert a Deadpool a két műfajt tökéletesen ötvözi. Hatalmas siker volt pénzügyileg Amerikában, így garantált a folytatás.
Értékelés: 10/8

Előzetes:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...