2015. dec. 20.

L.J. Smith: A beavatás (Titkos Kör 1.)

Fülszöveg:
Miután kénytelen volt a napfényes Kaliforniából a borongós New Englandbe költözni, Cassie visszasírja régi életét. Ugyanakkor furcsa kötődést érez egy csapat ijesztő kamaszhoz, akik az iskoláját uralják. Beavatást nyer a New Salemet évszázadok óta uraló boszorkányok rendjébe, bekerül a Titkos Körbe, amely egyszerre jelent mámorító izgalmat és halálos veszélyt. Ám amikor beleszeret a titokzatos és érdekes Adambe, Cassie-nek döntenie kell, hogy ellenáll-e a kísértésnek, vagy szembeszáll a sötét erőkkel, hogy megkapja, amit akar – még ha ez azt is jelenti, hogy elég egyetlen rossz döntés, és utolérheti a vég.

A sorozatot láttam először még évekkel ezelőtt, és már akkor el akartam olvasni a könyvet. Őszintén szólva nem sok mindenre emlékszem a sorozatból, csak a szereplőkre meg egy-két fontosabb történetszálra, de arra igen, hogy pont akkor kaszálták el a sorozatot, mikor kezdett volna érdekesebbé válni John Blackwell felbukkanásakor. Annyira azért nem sajnáltam, hogy sírtam volna a sorozatkasza miatt, és valahogy a könyvek is elfelejtődtek... egészen idáig. A minap könyvtáras körutam alkalmával pillantottam meg a polcokon a könyvet, és gondoltam miért ne? Nem hosszú könyv, így még ha rossz is lesz, vagy ha untat, akkor se tart sokáig kiolvasni.

Tényleg elég rövid a történet és nem csak a lapszámokat tekintve, hanem maga a sztori is alig néhány napot ölel fel, és azalatt is alig történik valami. Persze az a néhány történés fontos és alapjaiban megváltoztatja a karakterek sorsát, ami azért néhol elég valószerűtlenül jött ki. Alig telik el pár nap és rögtön örök barátok vagy épp ellenségek lesznek, sőt még egy tiltott szerelem is kialakul. Ismétlem, mindez pár nap alatt megy végbe. Kötekedhetnék ezen az egészen, de végül is meg volt rá a magyarázat, és ha azt elfogadjuk, akkor nem olyan nagy hiba mindez.

Én elfogadtam a magyarázatot, és lássatok csodát, most nem tudok belekötni az instant "örökké szeretni foglak, de nem lehetünk együtt, mert azzal valakinek fájdalmat okozunk" szerelmi szálba. Cassie és Adam tulajdonképpen első látásra szeretnek egymásba, ami lehetne abszolút hihetetlen és idegesítő, de mégsem az, mert ott van az őket összekötő mágikus kapocs, ami megmagyarázza a dolgot. Egymásnak vannak szánva, összetartoznak és a sorsuk, hogy együtt legyenek. Adott a végzetük, ami ellen ágálnak minden erővel, mert egyikük se akarja megbántani Diana-t. Kérdés, hogy menekülhetnek-e a végzetük elől vagy sem? Mindig is imádtam a "végzet kontra saját akarat" dilemmákat a történetekben.

Aztán ott vannak a baráti kapcsolatok, amelyek szintén elég gyorsan alakulnak ki. Cassie egyedül érkezik Cape Cod városába, magányos és barátokra van szüksége. Diana két szép szót szól hozzá, és máris örök barátok lesznek. Emellett egy kicsit zavaró volt számomra, hogy Cassie folyton arról áradozott, hogy milyen gyönyörűséges Diana, mintha csak azért szeretne a barátja lenni, mert olyan szép a lány. Egyébként nem csak róla áradozott volna, hanem Faye-ről és a többiekről is. Mindig a többi lány szépségét dicsérte, meg a fiúkét is, ami kissé fura volt számomra. Értem én, hogy ő átlagosnak hiszi magát, hogy szeretne olyan lenni, mint többiek, de azért nem kellene folyton mások szépsége miatt olvadoznia.

Nem sok minden történik egyébként a könyvben, ahogy már említettem. Cassie megérkezik az anyjával a városba, új suliba kerül, és végül rájön, hogy boszorkány, úgy ahogy a Kör többi tagja is. Nem sok minden rémlik a sorozatból, de azért néhány eltérés nekem is feltűnt. Itt a könyvben nem hal meg Cassie anyja, itt a Kör 12 fiatalból áll és nem 6-ból, mint a sorozatban, a legtöbb gyerek szülei meghaltak, míg a sorozatban ott "gonoszkodtak" a háttérben. Ja és persze a könyvben mindenki totál máshogy néz ki, mint anno a sorozatban. De hát ezen már meg sem lepődök.

Nem tudom azt mondani, hogy rossz könyv volt ez, mert nem volt az. Inkább csak annyit mondanék, hogy tipikus ifjúsági könyv és akkor tudni fogjátok, hogy mire gondolok. Persze a kedvencem se lett, inkább egy átlagos közepes olvasmánynak mondanám. A CW sorozathoz nem sok köze van, talán csak a karakterek nevei maradtak meg, itt teljesen másmilyenek a karakterek és más fő szálon halad az esemény. Nem fogok kapkodni a folytatásért, de valamikor folytatni fogom.

További információk a könyvről:
Értékelés: 5/3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...