2014. aug. 21.

Batman: Assault on Arkham (Batman: Támadás Arkham ellen)

A történet:
Rébusz ellopott valamit az egyik különleges alakulat vezetőjétől, Amanda Wallertől, de mielőtt visszaszerezhetnék tőle, Batman elfogja Rébuszt, aki így az Arkham-ba kerül. Amanda Waller nem látván más megoldást összehozza újra egyik bevetett csapatát, az Öngyilkos Osztagot, hogy a csapat együttes erővel törjön be az Arkham elmegyógyintézetbe, és szerezzék vissza azt, ami Rébusznál van. A csapat elítélt bűnözőkből áll, akiknek ez az egyetlen esélyük arra, hogy együttműködvén a nővel lefaraghassanak egy kicsit a büntetésükből. Az Öngyilkos Osztag tagjai között ott van Deadshot, Harley Quinn, Killer Frost, Captain Bomerang és a többiek. A feladat persze nem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik... az Arkhamban röviden elszabadulnak az indulatok.

Ez a rövid kis összegzés most kivételes tőlem származik, pedig én utálok szinopszisokat írni, ezért sem szoktam, hanem mindig a hivatalosakat használom fel a posztjaimban. Na de nem is ez a lényeg, hanem maga a film. Véletlenül akadtam rá erre az animációs filmre néhány nappal ezelőtt, nem kerestem, és őszintén szólva nem is tudtam a létezéséről. Ennek legfőbb oka, hogy még igen új darab, alig egy hónapja mutatták be a Comic-Conon, így nincs is hozzá még magyar szinkron, ami persze engem cseppet sem tántorított el. Sőt, én mindig jobban szeretek filmet felirattal nézni, és szerencsére találtam hozzá feliratot, így nyomban rávetettem magam.

Christopher Nolan új Batman trilógiájával szerettem meg a Batman univerzumot, és azóta annyira elmerültem benne, mint egy igazi vérbeli képregényrajongó. A három filmet rengetegszer láttam, sőt még a régi filmeket is megnéztem, és mivel azóta nagyon nincs más, így elkezdtem nyitni az animációs filmek felé. Imádtam az Under the Red Hood-ot, nagy kedvencem lett, de sajnos azóta nem nagyon találtam másik animációs filmet, ami annyira tetszene, mint az előbb említett. Egészen mostanáig. Bárkinek, aki szereti a Batman univerzumot és ezt a világot, annak az Assault on Arkham igenis kötelező darab.


Sajnos (vagy épp nem, attól függ, kinek a szemszögéből nézzük) Batman most kissé a háttérbe szorult és mondhatjuk úgy, hogy mellékszereplő lett belőle. Ő a címadó a rajzfilmhez, de mégsem ő lett a főszereplő. Most nem. És ennek most csak örülni lehet, mert akiket kaptunk helyette, azok legalább ugyanannyira izgalmasak. Az Öngyilkos Osztag kerül a középpontba, és a tagok közül pedig legjobban Deadshot és Harley Quinn emelkedik ki. Mivel mindkettő remek karakter, így nem lehet panaszom. Deadshotot a Zöld Íjász sorozatban szerettem meg, itt valahogy egy kicsit más a karaktere, de azért nincs akkora nagy különbség.

Harley Quinn nagy közönség kedvenc a képregényrajongók körében, és sokan sérelmezték már, hogy sehol sem szerepel a képregényeken kívül, se filmben, se animációs filmben, így most végre megkaptuk, amire vártunk. Harley ugyebár Joker párja, olyan "szeretlek-gyűlöllek" kapcsolatban vannak évek óta, aminek egy kis szeletébe most mi is bepillanthatunk. Joker a kedvenc gonosz, Batman nagy nemezise, és hát ő most is hozta a formáját. Harley-val együtt egyértelműen a legjobb karakterei ennek a filmnek. Már csak miattuk megéri megnézni ezt az alig 1 óra 10 perces kis animációs filmet. De komolyan, mindenkinek szívből ajánlom. Az angol szinkronnal nekem nem voltak gondjaim, bár az elején kicsit fura volt Harley nyávogó hangja, de aztán csak megszoktam, és rájöttem, hogy igenis illik hozzá.


A történet gyakorlatilag egy estét ölel fel, azt láthatjuk, hogy az Öngyilkos Osztag hogyan próbál betörni az Arkhamba, és hogyan próbálják megszerezni azt, amit Rébusz korábban ellopott. Mondanom sem kell, hogy a dolgok nem mennek ilyen egyszerűen... Batman nem hagyja annyiban a dolgot, Joker kiszabadul és mellette még több veszélyes bűnöző is, így igen nagy kavarodás alakul ki a végére. Az Under the Red Hood-al ellentétben ez a film nem kifejezetten sötét tónusú, sokkal több benne a poénkodás, ami igen jót tett az alkotásnak, ennek most ilyennek kellett lennie. És fontos szerepet kap benne az Osztag tagjainak egymáshoz való alkalmazkodása, az interakcióik, melyből számos komikus helyzet keletkezett.

Nem akarok tovább áradozni, szerintem egyértelmű, hogy nekem mennyire tetszett, és csak ismételni tudom önmagam. Batman rajongóknak kötelező, és annak is, aki egy rövid kis szórakozásra vágyik. Persze a rajongók jobban érteni fogják a kis utalásokat, de talán az "avatatlan" szemeknek ugyancsak élvezetes lehet. Egy próbát mindenképp megér.
Értékelés: 10/9

Előzetes:

25 megjegyzés:

  1. Igazán tetszik amiről és ahogyan írsz :) tetszik ez a stílus! annyira jó olvasni az írásaidat.
    Én is blogolok és ha gondolod te is benézhetsz hozzám, hagyhatsz kommentet vagy ami jólesik.
    http://szepsegpotty.blogspot.sk/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      "Vagy ami jól esik..." Hát ez tetszett. :)
      Köszönöm szépen a kedves szavakat, mindenképp benézek majd

      Törlés
  2. Kedves Anna nagyon örülök annak hogy valaki más is szeretni a batman univerzumot :) olvasván bejegyzésed nagyon tetszik amit írtál és néhány dologban egyet értek veled.Például abban hogy kellet már egy olyan film,rajzfilm amiben többet szerepelnek a gonoszok és batman kicsit a háttérben marad.És hogy végre végre! Harley is szerepel benne aki a legjobb az egész filmben,igaz a többiek sem piskóták de nekem ő tetszet a legjobban. És a sztori ami hasonló a játékhoz az Arkham Asylumhoz (Ajánlom neked hogy próbáld ki mert nagyon jó a játék :) ) amit már szeretem volna viszont látni a vásznon is igaz a játékrészeinek csak a nyomai vannak benne és nem a teljes játéksztori nyilik elénk de megcsinálták az assault on arkhamot :) A szereplők egytől egyik tetszenek jók a poénok és felkerül benne némi erotika is (spoiler).Én ellégé régóta vagyok batman fan igaz ezz néhol akadozot de most érte el nálam a teljes kivirágzást ami nem igen mulik el :). És remélem hogy a filmhez akarnak szinkront de valami normálisat természetesen de ha a szinkron nem is jó akkor meg lehet nézni eredeti nyelven is :).És még annyit szeretnék bucsuzásul hogy igy tovább néz még több batmant. (Az íráshibákért előre is elnézést).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nézek én több Batmant, ne félj. :)

      Nemrég tudtam meg, hogy 2016-ban érkezik a Suicide Squad film, és ennek annyira megörültem, hogy azt el se tudom mondani. És lesz benne Joker és Harley.... Ó, te jó ég, mennyire várom már!!!! :)

      Törlés
  3. tényleg én nem is tudtam hogy lesz új batman film :) úristen remélem megmarad ennél a darkos környezetnél mint például a nolan verziók és az assault on arkham

    VálaszTörlés
  4. A Darkos stílus biztosan megmarad. Nolan Batman trilógiájának sikere óta mindenki azt majmolja, így emiatt szerintem nem kell aggódnod. De ha raknak bele némi humort, az csak még jobbá teheti majd. :)

    Egyébként nem Batman film lesz, vagyis Batman nem fog benne szerepelni, hanem ez a film a Suicide Squad-ról fog szólni, és csakis róluk, mint ez a mese. :)

    VálaszTörlés
  5. Nos egy kis humor sosem árt.Remélem a filmet rendesen csinálják meg hiszen epekedve várom már Harley szinrelépését.Van egy kérdésem neked ki a kedvenc szereplőd a batmanból ??? csak egy személyt mondhatol meg. Kiváncsi vagyok hogy egy véleményen osztozunk e ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem Joker a kedvencem, bár szerintem sokaknak ő a kedvenc, így ez nem volt olyan meglepő. De imádom Harley-t is például. Ketten együtt pedig fenomenálisak. :)

      Törlés
    2. Ugy látszik véleményünk közös :) Imádom Jokert. Mikor gyerekként megláttam a tv-ben már akkor megtetszet igaz akkor ott volt mellete Harley de nem annyira szeretem mit Jokert nem is érdekelt annyira.Most viszont nagy érdekel érdekes története van és Jokerféle személyisége ami nálam apszolut csucs:) Téged mi ragadot meg jokerben Személyisége. groteszk pszichopata felfogása ?(Ja és szerintem Joker Harley nélkül nekem már szokatlan lenne ketten a legjobbak)

      Törlés
    3. Igen. közös a véleményünk. :)

      Jokert szerintem mindenki ugyanazért szereti. Egy lelkiismeret nélküli, rafinált, okos és szórakoztató ellenség, aki Batman tökéletes ellenpólusa. Imádom a Batman és közte húzódó szinte tökéletes ellentétet, és azt, hogy nem képesek megölni egymást. Még Joker sem képes megölni Batmant, tudja, hogy ő a másik fele, a tükörképe, és hogy egymás nélkül nem létezhetnek.

      Komplex és mély karakter, és valamiért mindig imádtam az inteligens pszichopatákat. És az se hátrány, hogy vicces és mindig azt csinálja, amihez éppen kedve van. :)

      Törlés
    4. Nagyon tetszik jokerben az hogy gátlástalan eszméletlen kegyetlen ha kell a kegyelem döfés előt elsüt egy viccet :). Igy sokkal jobban lehet tőle tartani mint például rébusztól.És a megjelenése az nekem nagyon tetszik hogy egy ugymond humorista bohóc arcot hordva kivül de belül egy rodhadó szivtelen pszichopata.Valamiért én is imádom az inteligens pszichopatákat, és erre joker a legjobb példa.(Olvastad már a képregényt?.Ja és ha Gothem-ben élnél és Joker netán társat keresne akkor milyen beosztást vállalnál nála? Hü társ? (Harley után persze) vagy valami egyéb dologban lennél a segitségére a bohóc királynak ?)

      Törlés
    5. Hát... hű társ semmiképp se lennék, főleg ha úgy bánna velem, mint Harley-val néha. Nem szeretnék a társa lenni, inkább csak távolról csodálnám a "munkáját". És az útjába se állnék soha, az biztos. :)

      Törlés
    6. Igen nagyon szeszélyes de hát ő ilyen.Én is csodálnám persze de nem távolról nos nem akarok én se olyan közeli kapcsolatot vele mint Harley (főleg hogy fiu vagyok és lányokhoz vonzódok XD) de azért amiben tudnám segitenék nekik.Nos nagyon jó veled beszélgetni,Jó fej vagy nagyon ráadásul Jokerfan :) ami nálam feltesz a baráti tabellára.(Nos ha lenne egy fesztivál olcsón természetesen elmennél ? és ha igen akkor kinek öltöznél be? és miért ?)

      Törlés
    7. Köszi a kedves szavakat. :) Te is jó fejnek tűnsz így a távolból. :)

      A Comic-Conra gondolsz, vagy milyen fesztiválra? Mert szerintem nálunk ezeknek nincs akkora hagyománya. (Sajnos. Pedig tök jó lehet, csak drága a jegy.)

      Hú... ezzel a kérdéssel most megfogtál. Őszintén szólva fogalmam sincs kinek öltöznék be. Nem tudom... ha a Batman univerzumból kellene választani, akkor talán Harley-nak, a Macskanőnek vagy Méregcsóknak. Annak amelyikhez jobb ruhát tudnék szerezni, bár jobban belegondolva talán a Macskanős jelmez a legegyszerűbben megoldható. :)

      És te? Mondjuk, gondolom, hogy Jokernek. :)

      Törlés
    8. Nos igen a comiconra gondoltam sajnos fogalmam nincsen hogy mennyi a jegy rá :(. Nos hogyha netán még is összejönne pénzügyileg vagy valamilyen csodafolytán az isten meg ajándékozna nem 1 hanem 2 jegyel akkor az egyiket neked adnám:). Szeritem Harleynak simán beöltözhetnél igaz még nem volt szerencsém találkozni veled. Én természetesen Jokernek öltözök be Apám ruhatárának a 80% felhasználva meg is tudnám csinálni hiszen lila öltöny stb minden meg van csak az arcfestés és a hajamat kellene megcsinálnom.Ha az isten rendes lenne és mind ketten eltudnánk menni ( erre sajnos kicsi az esély mivel drága és hazánkban kevés embert mozgat meg a képregény) akkor mi ketten lennénk a 2 ugymond veszélyes elem :) Joker és Harley :) néha mikor kicsit kikapcsolok le tudom utánozni joker kacagását nem vagyok mark hamill de egynek elmegyek. És huu..... ha nem joker lehetnék akkor szeritem 2-arc lennék vagy esetleg rébusz netán pingvin de 2-arc a legesélyesebb mert joker után ő a második kedvencem(Ha csak a férfiakat nézem ha nem akkor Harley). Ha ott lennénk a fesztiválon Joker és Harley ként akkor mi lenne a terved nagyából gondolom hogy spontán dolgokat csinálnál mert én is de körül-belül mit csinálnál a sok fénképezésen kivül mert én azt csinálnám :)

      Törlés
    9. Nagyon kedves vagy, hogy nekem adnád az egyik jegyet, holott nem is ismersz. :)
      Igazából mondjuk lehetnék Harley is, csak neki bonyolultabb egy kicsit a ruhája, ha pontosan ugyanúgy akarok kinézni. Plusz paróka meg ilyenek, szóval macerásabb, míg a Macskanőhöz megvan a barna haj, meg valami fekete bőrcuccot keresek és kész is. :)

      Ha én egyszer eljutnék a Comic-Conra, akkor persze én is fényképezkednék, körbejárnám az összes termet, beülnék a kedvenc filmjeim/sorozataim panel üléseire, és levadásznám a kedvenc sztárjaimat. :)

      Biztosan ellenék ott, csak a nagy tömeg zavarna egy kicsit, de annyira izgatott lennék, hogy még a rengeteg ember se zavarna annyira, mint egyébként.

      Törlés
    10. Nos igaz nem ismerlek még de tudnám hogy eljönnél és örülnél a jegynek :)
      És ha elmennék akkor az lenne az első hogy megkeresem Paul Dinit és a többieket akik kitalálták a batmant és persze jokeréket És kezetfognék velek csinálnák pár fotót és dicsérném őket hogy mekkora nagy zsenik. Én minden hova benéznék ahova lehet. Ja és ha találkoznék ott Mark Hamillal akkor nekem tényleg az lenne a mennyország.
      Am játszotál valamilyen batman játékon ??? Arkam széria ?? vagy ha igen mi a véleményed róla?
      Második kérdés ki játszotta jobban jokert ? Jack Nicholson vagy Heath Ledger ?

      Törlés
    11. Nem játszottam még semmilyen játékon, igazából nem vagyok az a számítógépes játékos fajta. Régebben szerettem például a Heroest vagy a Simst, de aztán meguntam és már évek óta nem játszok semmi ilyesmit. Meg nagyon addiktív tud lenni, és nem akarok rákattanni. :)

      Mindkét Joker szerettem, de nekem valahogy a Heath Ledger féle egy kicsit jobban bejött, valahogy sokkal reálisabb volt. Igazából a Nolan féle filmeket is épp azért szeretem. Mert fogták az egyébként fantasztikus elemekkel teli történetet, és átalakították úgy, hogy reális legyen, hogy valósnak tűnjön.
      És te melyiket szereted jobban? :)
      Amúgy te mit gondolsz arról, hogy Jared Leto lett az új Joker a Suicide Squad filmben? Csak mert a kinti rajongók eléggé hurrognak a hír miatt, mert szerintük nem jó választás. (Mondjuk Heath Ledgernél is ez volt anno, aztán ma meg már mindenki élteti a nevét, hogy milyen jó Joker volt.)

      Törlés
  6. Nos nekem Heath Ledger jobban tetszet nem tudom jobban át adta a joker filinget mit Jack.Igen hallotam hogy Jared Leto lesz joker nos addig nem itélek mig nincsen film,szeritem nem rossz választás.Igen mindenki fikázza most de ha majd ki jön a film akkor lehet más lesz.Szeritem a megjelenésén kell majd dolgozni remélem nem lesz borostás és sörénye,egy amolyan normális joker kinézettel megáldva tökéletes is:) Nos a szinészi játék az már más azt már tényleg csak akkor tudom megálapitani hogyha kijön a film.Minden esetre várom akárki is játsza jokert csak jó legyen.(Hogyha te válogatnád a szereplőket a filmhez kiket választanál és miért ?
    második kérdés:Ha benne lehetnél a filmben vagy amugy bárki a batman univerzumból kilennél az és miért ?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én se ítélem el csak a kinézete alapján Jared Leto-t. Úgy gondolom, hogy a kinézetét majd a sminkesek meg az öltöztetők jól megoldják, de a színészi képességeit illetően sincsenek kétségeim. Szerintem remek Joker lesz, én alig várom.

      Ha benne lehetnék egy Batman filmben és Méregcsók szeretnék lenni. Nagyon sajnálom, hogy még nem szerepelt egy normális filmben sem, (az Uma Thurmanes verziót inkább felejtsük el), valahogy mindig lenyűgözött a magabiztossága, az ahogyan a férfiakat kihasználja és átjár az eszükön.
      Valamint a növények iránti fanatizmusa is csodálatraméltó. :)

      És te ki lennél? Gondolom Joker. :D

      Törlés
  7. Igen én is gondoltam már rá hogy kellene egy olyan rész is amiben benne van méregcsók persze normálisan.Nagyon leleményes szereplő aki a nők közt a másodkik kedvencem :)

    Egyértelmü hogy joker lennék én mint az arkham nagy réme gotham megregulázója :),de ha nem is ő lennék akkor 2-arc lennék mert egyrészt nagyon tetszik maga a karakter a megjelenése és története és a kegyetlensége ha az érme ugy határoz akkor megöl bárkit.A másik aki lennék az a madárijesztő szeretnék játszani mások félelmeivel őrületbe kergetni valakit :).És még Bane a fizikai ereje és persze inteligenciája is magas ami ellégé nagy előny :) (1 Kérdés: Mi a teljes neved hol lakol hányéves vagy tanulsz még vagy már abba hagytad? 2 kérdés: Ha én lennék joker szó szerint :) segitenél e nekem pár büntényben és mellém álnál társként ( nem bánok veled ugy mit Harley-val).3 kérdés:Mélyk a kedvenc batman rajzfilmed ?és miért? Am láttad a rajfilmsorozatot?(1992)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem néztem a Batman rajzfilm sorozatot, valahogy az mindig kimaradt az életemből. és igazából a régebbi rajfilmeket se néztem még meg. Csak néhányat. Megnéztem a Son of Batman, a Dark Knight Return 1.-2., azt amelyik Bruce és Gordon kezdeti éveiről szól, hirtelen nem jut eszembe a címe, meg azt, amelyik Mr. Frost szerepel, annak se ugrik be a címe most hirtelen. De ezek nem tetszettek annyira, azért sem írtam róluk a blogomon.

      Nekem máig a két kedvencem az Under the Red Hood és az Assault on Arkham. Ezt a kettő viszont imádom. :)

      Az igazi nevem Csilla, és Debrecenben tanulok. Vagyis még tanulok, de már mesterképzésen. :) És 24 éves vagyok, bár nem tudom ez miért fontos, de nem titkolom természetesen.

      Törlés
    2. Nos nekem is az egyik kedvencemmé vált az assault on arkham :) az Under the red hood se rossz de ez nekem kicsivel jobban tetszet.

      nos hogyha már te is bemutatkoztál akkor én is :)
      A nevem Lakatos János jellenleg 17 éves vagyok és a Fehérgyarmati Petőfi Sándor Szakközépiskolába járok és gazdasági informatikát tanulok.
      (Hogyan kezdted el nézni a batman filmeket ? valamilyen barátod vettrá vagy magadtól bele néztél ? És mi ragadot meg benne és miért lettél ekkora fanja? tán jokremiatt ?)

      Törlés
    3. Kösz, hogy te is bemutatkoztál. :)

      Nolan Batman trilógiájával ismertem és szerettem meg ezt a világot, és mivel a három film igen kevés volt számomra, így kutatni kezdtem egyéb történetek után. Így találtam rá a rajzfilmekre, és a régi filmekre. Igazából Batmant is szeretem, épp azért mert egy egyszerű ember, nincsenek szuperképességei, és így is képes megmenteni a világot.

      Törlés
    4. érdekes nekem is ez a véleményem batmanról hogy nincsen szuper ereje de még is megmenti a világot.Ebbe a szerebbe joban beletudja magét képzelni bárki aki akarja szerintem. Igaz nekem joker a mindenem és már volt ugy hogy oda képzeltem magamat a vászonra:) (neked volt már ilyen érzésed hogy nagyon tudtál azonosulni a szereplővel ?)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...